Vaihdoin blogin sivupohjan talvisempaan. Uskon että kyllä se talvikin sieltä vielä tulee.

Oletteko ikinä pesseet Kitten Mohairista tehtyjä neulomuksia pesukoneessa? Minä kokeilin -ihan ajattelemattomuuttani. Laitoin tyttären neuleen pesukoneeseen pesupussissa 40 asteen hienopesuun.... Koneesta löytyi pyörityksen jälkeen karvainen ja tiukkaan kasaan painunut (osittain huopunutkin?) neulos joka ritisi ja paukkui kun venyttelin sitä mittoihinsa hellin pikku kätösin... Ei tullut enää nätti. Tytär vaati saada uuden tilalle. Tyhmä äiti.

Lankahamstereihin ajattelin minäkin liittyä. Tuota lankavarastoa on ihan kohtuullisen paljon kertynyt. En ole varastojani pitkiin, pitkiin aikoihin laskenut.... enkä laske!  Vuosi sitten keväällä laskin ja silloin lukema oli himpun alle 30kg... ja sen jälkeenkin olen kyllä tehnyt ihan mukavasti lankaostoksia. No, kuluttanutkin olen jotain. Eli.... kovasti olisi tarvetta vähän pidempäänkin langanostotaukoon. Miehenkin mielestä!

Muistatteko kun vannoin että en enää ikinä tee Isoveli-langasta mitään? Minä muistan.... ja nyt oli pakko taas todeta että ei saisi ikinä mitään vannoa. Olin Miehen kanssa perjantaina kaupassa ja hän sanoi lankahyllyn kohdalla: "Teepä minulle korvaläppäpipo!" ja hetken lankatarjontaa katseltuaan poimi hyllystä kaksi kerää sinikirjavaa IsoveliColoria. Ei siinä tilanteessa voinut kieltäytyä vaan otin langat vastaan ja pitkin hampain aloin pipoa iltasella neuloa. Ei taaskaan kauaa tarvinnut tikutella menemään kun oli sormenpäät auki. No, pipo on valmis, vuoritettu ja varustettu toivotuilla koristuksilla. Odottaa enää höyrytystä ja valokuvaamista! Siitä tuli... aika hauska :) Ehkäpä illan päälle saan sen tänne blogiinkin esittelyyn.

EDIT! Tässäpä em. pipo:

Lanka Isoveli Color ja malli tuli omasta päästä tekeleen etenemisen tahtia. Pipossa on korvaläppien sisäpuoli samanlainen kuin ulkopuolikin, muualla trikoovuori.  Otsalta olisi saanut olla muutamia silmukoita pienempi, muuten ok.