Otin haasteen vastaan ja lähdin mukaan tähän tosi mielenkiintoiseen Sytyck-projektiin! Ihan kyllä jännittää että mitä tanssia saan alkaa opetella.

Ilmoittauduin mukaan Satubaletti-ryhmään, ihan vain sillä perusteella että näitä pieniä töitä on viime aikoina tullut eniten tehtyä. Ihan yhtä hyvin voisin olla jossain muussakin ryhmässä.

Viikonloppuna se selviää!



Tässä hieman historiaa ja anlyysia tanssitaidostani:


Baarin tanssilattia

Olen neulonut enemmän tai vähemmän aktiivisesti noin 15 vuotta, en siis ihan aloittelija ole. Osaan monia asioita, mutta ainahan sitä on mukava oppia uuttakin.


Baletti

Olen neulonut erilaisia pitsihuiveja hyvinkin ohuista langoista. Pidän kaavioiden helppoudesta ja yksinkertaisuudesta. Selkeää ja yksiselitteistä.


Bollywood

Ei, olen hyvin tavallinen neuloja. Luulisin niin. Ei minulla taida olla mitään erilaisia tapoja tehdä asioita.


Broadway

Itselleni teen hyvinkin yksivärisiä neuleita, mutta onneksi tuolle Tyttärelle saa käyttää enemmänkin värejä. Osaan neuloa kirjoneuleita, mikään ekspertti en siinä kylläkään ole. En kyllä edes muista milloin olen viimeksi tehnyt jotain kirjoneuleena?


Disco

En pidä efektilangoista. Pidän luonnonkuiduista, reilusta ja rehdistä villalangasta ilman mitään krumeluureja. En pidä bling-blingista ja glitteristä. Ja mohairlangasta tulee nuha. Muistan kyllä rekisteröineeni Usvasalon neuleet tarkastikin, mutta en minä niitä erityisesti ihaillut ole. Yritän vältellä tämän tyylisiä juttuja kaikin keintoin.Tyttären äitinä olen jonkun verran joutunut efektilankojakin käyttämään, mutta aika hyvin olen niistä saanut pysyä kaukana.


Heavy metal

Ei minulla ole neulekonetta eikä taida olla mahdollisuutta mistään saadakaan. Enkä oikein ole ikinä tuntenut mielenkiintoakaan neulekoneita kohtaan. Neulominen kuuluu mielestäni tehdä käsin. Koneella neulominen on ihan toinen laji.


HipHop

Kyllä minulla yleensä on aika tarkka visio ja ajatus lopputuloksesta. Kiireisellä perheenäidillä on neuleaikaa niin vähän, ettei kovin mielellään ihan vääränkokoisia tee. Joskus toki menee metsään ihan komeastikin, mutta kyllä ne yleensä ihan hyviä ovat.


Kansantassi

Hallitsen palmikoiden teon ja pidän niistä kovasti, mutta enemmän haluaisin oppia. Kovin tarkasti joudun keskittymään palmikoita neuloessa. Yksinkertaisia palmikoita olen käyttänyt hyvinkin erilaisissa neulomuksissa, mutta sellaiset monimutkaisemmat pyörittelyt ovat vielä minua jossain odottamassa. Joskus vielä.


Koreografi

En minä mikään desingneri ole, en missään nimessä. Jotain hyvin yksinkertaisia juttuja teen ilman ohjeita, mutta siihen se sitten jääkin. Lähinnä ne ovat olleet Tyttärelle erilaisia yläosia.


Lattarit

Osaan kaventaa ja leventää neuletta, ja tietenkin pituutta säädellä, mutta en ole milloinkaan opetellut muokkaamaan rinnanympärystä. Se pitäisi opetella.


Popping & locking

Nykyään yritän tehdä kaikki neulomukset siten, että olisi mahdollisimman vähän viimeisteltävää. En pidä siitä ja on vaikea saada siistiä jälkeä. Periaatteen toki hallitsen, mutta...


Quick-step

Neulon paljon sukkia. Monella eri tavalla. Sukat neulon vaikka pimeässä ja silmät kiinni.


Robottitanssi

Auts... en pidä matematiikasta, en edes neulomisen yhteydessä. Olen niin huono siinä. En osaa. Jos vaihdan malliin eri langan kuin ohjeessa on sanottu, lasken vain suunnilleen tiheyden ja menekin. En ole ikinä tehnyt sen kummempia laskutoimituksia. Yleensä sitten käykin niin että kun neule on valmis, jää lankaa yli aika monta kerää.


Satubaletti

Viime aikoina (vuosina?) olen neulonut paljon kaikkea pientä ja näppärää. Paljon sukkia, tumppuja, huiveja. Nuttuja ja pieniä paitoja. Omille lapsille ja lähipiirille. Ja hyväntekeväisyyteenkin tein taannoin ison kasan. Jostain muusta pitäisin ehkä enemmän, mutta näin tämä on viime aikoina mennyt.


Street

Minulle käy usein, niin että aloitan jotain ohjeen mukaan, mutta jossain vaiheessa unohdan koko ohjeen ja teen ihan mutu-tuntumalla. Ja aika usein teen ohjeeseen jotain pientä muutosta. Tosi harvoin teen kaiken ihan kokonaan ohjeen mukaan. En taida edes muistaa että milloin niin olisi viimeksi ollut?


Tango

Ehei... en tee ikinä juri pilkulleen ohjeen mukaa ja vielä ohjeen mukaisesta langasta. En ikinä. Pitäisikin joskus kokeilla!


Valssi ja foxtrot

Ihailen kovasti perinneneuleita, mutta en ole tainnut niitä juurikaan tehdä. Mallien historiasta puhumattakaan.